18 April 2011

God morgon. Hoppas ni sovit gott. Det har jag 🙂 Var näst intill medvetslös imorse när Sebastian skulle gå. Var en extra uppskruvad dag på jobbet igår kan man säga. Vet knappt var jag ska börja.

Potatiscupen tog slut igår vilket innebar att vi hade riktigt hög försäljning hela dagen igår. Det kom under mitt skift tre eller fyra bussar varav en vid halv nio på kvällen. Precis när Johan gått hem börjar det spruta vatten från dryckesblandaren. Och då menar jag verkligen sprutar. Jag får lämna stackars Daniel i köket ensam, trots att han knappt är färdigutbildad. Jag får stänga av driven och det är kö till dörren. Ingen av mina chefer svarar och stressad som jag är hittar jag inte journumret till reparatören. När jag väl får tag på dom är han som har jouren 1½ timma bort så han får ringa Peter, som bor i Alingsås. Han kommer och lyckas stänga av vattnet. Sedan ställer sig han och börjar laga maskinen. Jag har då vatten i DT1:an, kontoren, i bakgången enda bort till soprummet och i köket, samtidigt som vi ska försöka servera våra gäster. Tjoohoo!

Lång historia jag vet. Min stressnivå var ganska hög där ett tag, jisses. Men jag ska säga er att jag hade underbar personal! De hjälpte till med allt, stannade längre och gjorde så mycket de kunde för att jag skulle komma ikapp och med mycket slit och en massa hjälp kom jag iväg 01.15 precis som planerat. Tog en dusch och damp i säng helt slut.

Så, nu är jag i alla fall upp hyfsat i tid för jag ska ta en promenad med Jennifer. Är faktiskt förvånansvärt utvilad ändå och inget halsont har jag heller. Sköööönt!

Gammal bild från musikalafton på mig och Langwagen

Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

