Betnér släng dig i väggen

Killen på bilden heter Jonas, han är cp och den bästa stå-uppkomikern jag någonsin sett. Helt sinnessjukt. Skrattade så tårarna sprutade och kvällen har varit hellyckad. Alla borde varit där. Sådan humor är en sällsynt gåva som alla borde fått förmånen att lyssna till.

Jonas hade lite svårt att prata (pga sitt handikapp) men inleder sin föreläsning såhär:

”Tycker ni jag pratar lite konstigt? Det är för att jag är från Malmö om ni undrar”

Tio minuter in i föreläsningen slänger han ur sig det här:

”A just det, jag är cp-skadad. Bara så att ingen tror att det är en dansk efter ett par öl som står här.”

Skönare inställning till livet får man leta efter och som sagt, jag tycker synd om alla som missade denna fantastiska upplevelse. I’m sorry guys.

Nu ska jag njuta av resten av den här fredagen innan sängen väntar. Sov gott människor 🙂

Det här inlägget postades i Dagens citat, Jag gillar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

