Nyårslöften

Nu såhär i början av året har alla lovat sig själv en massa saker. Det ska slutas röka, bara äta sallad till lunch, träna varje dag eller sluta äta godis. Vi har alla hört dom förut.

Jag tänker inte lova mig själv något sådant, för jag kan säga redan nu att något sånt löfte kommer jag inte hålla. Mitt löfte till mig själv ät istället att aldrig äta något jag senare ångrar. Vill jag smäcka i mig en 200 grammare så gör jag det om jag tror att jag kan stå för det senare. För det värsta jag vet är att känna skuld över att jag ätit något, att ångra mig. Aldrig mer. Det kommer inte hända över en dag, men det är ett mål. Ett realistiskt mål.

Glad, nöjd och med en massa tårta framför mig 🙂

Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nyårslöften

  1. Katte skriver:

    klok vän jag har! ska läsa det här inlägget när jag behöver 🙂

Kommentera

